کار در مرکز تماس چگونه است؟

کار در مرکز تماس

کار در مرکز تماس، یکی از پر متقاضی ترین شغل هاست. از دلایل محبوبیت آن، پاره وقت بودن شیفت ها برای دانشجویان است. اپراتورهای مرکز تماس تقریباً هر روز چیز جدیدی یاد می گیرند و با موانع و چالش های مختلف روبرو می شوند. مشاغل مربوط به برون سپاری مرکز تماس یکی از آن دسته شغل هایی که بسیار محبوب است. بیشتر افرادی که به دنبال کارهای نیمه وقت هستند، از آن استقبال می کنند.
اگر هنوز در مورد تصمیم گیری انتخاب کار در مرکز تماس مردد هستید، این مقاله برای شماست. امیدواریم بررسی جوانب مثبت و منفی بتواند در تصمیم گیری به کارتان آید.

جوانب مثبت کار در مرکز تماس

جایگاه کار در مرکز تماس، محبوبیت بسیاری میان کارجویان دارد. کارمندان مراکز برون سپاری تماس، به صورت شیفتی فعالیت می کنند. این امکان برای افرادی که دارای محدودیت زمانی برای کار کردن دارند، بسیار مناسب است. دانشجویان، متقاضی اصلی این جایگاه شغلی هستند.

در ادامه جوانب مثبت بهره گیری از برون سپاری و مدیریت برون سازمانی تماس ها را بررسی خواهیم کرد. همچنین اگر صاحب کسب و کار هستید، می توانید از جوانب اثر گذار مرکز تماس بر میزان فروش خود مطلع شوید. باید وظایف کارکنان مرکز تماس را خوب بشناسید و در راستای آن اقدام کنید.

1. مهارت های قابل انتقال را می آموزید

با آموزش کارمندان و به روز نگه داشتن سطح تخصص آنها تغییر اتفاق می افتد. اگر بخواهید کارمندان خدمات امور مشتریان عملکرد دقیقی داشته باشند، کلاس های آموزش و دوره های تخصصی ارتباط با مشتریان برگزار کنید. شما می توانید با آموزش نحوه فروش یا خدمات به مشتری کارمندان خود را همیشه آماده نگه دارید. همچنین می بایست، مهارت های نوشتن وبلاگ، تحقیقات بازار یا ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی را در کامندان ارتقا دهید.

اینها همه نقش ها و مسئولیت هایی هستند که کمک به برقراری ارتباط بهتر می کنند. شما می توانید با مهارت های ارتباطی برجسته و تخصص دقیق در مورد محصول به دست بیاورید. در نهایت حین برقراری تماس میتوانید تخصصی تر به بررسی نیاز مشتری بپردازید.

2. مهارت های ارتباطی را تمرین می کنید

در اینجا منظور از یادگیری مهارت های ارتباطی، یادگیری تمام مهارتهای ارتباطی است. این مهارت های ارتباطی صرفا محدود به اینکه با هر شخص چطور صحبت کنید نیست. هر مشتری به دنبال برقراری یک تماس سریع، کارآمد و دلپذیر است.

کارکنان مرکز تماس باید به هنر سبک های ارتباطی، مهارت های گوش دادن و پرسیدن سوالات با کیفیت آشنا باشند. به گفته پل جی مایر”ارتباطات و ارتباط انسانی، کلید موفقیت شخصی و شغلی است.” یک کتاب خوب که در این زمینه خواندن آن را پیشنهاد می‌کنم کتاب فقط گوش کن است که در تقویت این مهارت بسیار موثر است.

جوانب منفی کار در مرکز تماس

در عین حال که مرکز تماس یکی از مشاغل محبوب و پرمتقاضی است؛ اما واقع بینانه تر باید آن را انتخاب کنید. حجم تماس های بالای روزانه، مدیریت تعامل، چگونگی پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم هستند. در اینجا به مهمترین جوانب منفی این شغل مانند هر شغل دیگری می پردازیم.

1. ساعت کاری و حجم استرس غیر قابل پیش بینی

از آنجا که بیشتر شرکت ها مخاطبان جهانی دارند. قرار گرفتن در مناطق زمانی مختلف، گاهی اوقات می تواند به این معنی باشد که شما باید برای کار در شب ها یا آخر هفته ها آماده باشید.
همچنین شما مهارت های اصلی حل مسئله را یاد میگیرید. یاد میگیرید با وجود استرس، چطور می توانید به طور مستقل کار کنید؟ پس از یک دوره تجربه، شما قادر خواهید بود خدمات استثنایی مشتری را ارائه دهید. در نهایت شما را برای چالش های آینده و مواضع رهبری آماده می شوید. شما با برون سپاری فروش محصول خود میتوانید حجم تماس های خود را مدیریت شده و به ترتیب پاسخ دهید.

2. گردش مالی بالا

یکی از بزرگترین چالش هایی که هنگام کار در مراکز تماس با آن روبرو می شوید، نرخ گردش مالی به طور متوسط ​​30-45 ٪ است. این می تواند عدم آموزش، تجربه یا حتی استخدام دانشجویان توسط شما باشد.
ممکن است با تیم های ناپایدار روبرو شوید که می تواند مدیریتشان سخت باشد. با ایجاد حس اعتماد، به رشد تیم مرکز تماس خود کمک کنید. به این ترتیب از هدر رفت منابع مالی نیز جلوگیری کرده اید.

3. احساس ناتوانی در حل مشکلات امور مشتریان

وظایف کارکنان کالسنتر در درجه اول مبتنی بر تلفن است. بیشتر مراکز تماس با توجه به سیاست شرکت، قوانین و موقعیت مکان، به کارگزاران نیاز دارند تا هشت یا نه ساعت شیفت ساعت کار کنند.

قبل از اینکه آن را بدانید، به احتمال زیاد برای مدت طولانی نشسته اید. در حالی که در طول روز با چندین مشتری صحبت می کنید، استراحت داشته باشید. نشستن در تمام طول روز می تواند منجر به درد و درد بدن شود. بنابراین فراموش نکنید که آب بنوشید و راه بروید. همچنین شما با استفاده از نرم افزار مرکز تماس امکان کنفرانس با همکارانتان را خواهید داشت، تا در لحظه به حل مشکلات بپردازید.

ارتباط شما برای ما مهم است

مشتریان و رشد کسب و کار و شما برای ما مهم است. با ما در مورد دغدغه هایتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *