مرکز تماس یکی از اولین نقاط تماس مشتریان و شرکت شماست و میتواند تأثیراتی مثبت و منفی بر تصمیم آنها داشته باشد. کارگزاریهای بیمه همیشه به دنبال جذب خریداران جدید و حفظ مشتریان قدیمی خود هستند. تمدید خدمات بیمه برای مشتریان، باید بهصورت دورهای انجام شود و بهترین راه تماس با آنهاست. تماس با مشتریان در جهت قانعسازی آنها برای تمدید خدمات اهمیت زیادی دارد. کارمندان شما باید متخصص بازاریابی تلفنی باشند و این مهارت با بهرهگیری از ابزارهایی مثل خدمات مرکز تماس مرکز تماس تقویت مییابد. چرا خدمات مرکز تماس در بیمه اهمیت زیادی دارد و چگونه میتوانید از آن بهرهمند شوید؟
منظور از خدمات مرکز تماس در بیمه چیست؟
وجود مرکز تماس خدمات بیمهای به دلیل پیچیدگیهای این تجارت یکی از ابزارهای ضروری است. هدف خدمات مرکز تماس در بیمه جلباعتماد مشتریان و ارائه بالاترین کیفیت خدمات به آنهاست.
صنعت بیمه بسیار رقابتی است و مشتریان همچنین میخواهند اطلاعات زیادی در مورد تعرفهها، مسائل حقوقی، شرایط و جزئیات دیگر کشف کنند. به همین دلیل است که راهحل مرکز تماس برای صنعت بیمه بخش واقعاً مهمی از استراتژی پاسخگویی آنها است و باید همه الزامات را برآورده کند.
خدمات مرکز تماس در بیمه باید گزینههای زیادی را در نظر بگیرد؛ مانند توانایی پاسخگویی به تماسهای بهمنی ورودی و خروجی، پردازش دهها درخواست و مدیریت کار بخشهای مختلف، اقناع و جذب مشتریان جدید و… . صنعت بیمه و قواعد آن برای مردم عادی بهسختی قابلدرک است، بنابراین تیم فروش شما باید در صحبت با خریداران خدمات بیمه واجد شرایط و ماهر باشند تا آنها را متقاعد و به توافق برسند.
کیفیت ارائه خدمات مشتریان و پشتیبانی از عوامل ایجادکننده تفاوت میان شرکتهای بیمه متنوع است. یک شرکت بیمه لازم است به سیاستهای امور مشتریان خود همیشه بازبینی و اصلاح داشته باشد چرا که مردم ترجیح میدهند یک بار در زندگی خود یک شرکت بیمه را انتخاب کنند. شرکت کارگزاری بیمهای که از نرخ رضایت بالا مشتریان برخوردار باشد، نسبت به دیگر شرکتها متفاوت میشود و مشتریان دائمی خود را همیشه در اختیار خواهند داشت.
امروزه مشتریان ترجیح میدهند بهسرعت پاسخ سؤالاتشان را دریافت کنند. خدمات مرکز تماس در بیمه باید تمام مشکلات مشتریان را حل کند و به تمام سؤالات آنها پاسخ دهد. هر چه نمایندگان بهتر مزایای خدمات شما را توصیف کنند، احتمال بیشتری دارد که قراردادها را به ثمر برسانید.
راه های کمکی در مرکز تماس بیمه
راههای مختلفی برای برقراری ارتباط با خریداران خدمات شما در کنار تماس وجود دارد. در عصر فناوریهای جدید، مشتریان ترجیح میدهند از طریق کانالهای مختلف به اطلاعات دست یابند و همچنین قیف فروش باید از طریق کانالهای دیجیتال مختلف ساخته شود. بههرحال، برخی از جزئیات باید در طول تماس تلفنی موردبحث قرار گیرد، اما برخی از پیشنهادات یا اخبار را میتوان با استفاده از کانالهای دیجیتال دیگر در اختیار مشتریانتان قرار دهید.
چت آنلاین
نظرسنجیها حاکی از آناند که تقریباً ¾ مشتریان تمایل بیشتری به استفاده از چت آنلاین نسبت به سایر انواع خدمات پشتیبانی مشتری دارند. مشتریان دوست دارند مشکلات خود را بهتنهایی حل کنند یا اطلاعات موردنیاز خود را جستجو کنند. چت آنلاین نیز یک گزینه مناسب است؛ زیرا باعث میشود نمایندگان کمتر با پاسخها و مشکلات معمولی مواجه شوند. مشکلات معمولی همان مشکلاتی هستند که مشتریان میتوانند بهراحتی آنها را بدون کمک متخصص حل کنند. ارائه چنین گزینهای در وبسایت شما گامی عالی برای بهبود خدمات مشتری شما است، چراکه ایجاد آن هزینه زیادی برایتان رقم نمیزند.
تماس تلفنی
بارزترین و مهمترین بخش، مرکز تماس کارگزاری بیمه شماست. صنعت بیمه و قوانین آن گاهی برای مشتریان بسیار دشوار است، بنابراین آنها نیاز به توضیحات دقیق در مورد همه شرایط دارند و هیچ راهی بهتر از کمک متخصصان مجرب برای انجام آن وجود ندارد. هدف آنها ارائه تمام جزئیات برای مشتری و متقاعدکردن مشتریان برای انتخاب شرکت بیمه شما و خدماتتان است. اینجا خدمات مرکز تماس در بیمه نقش بزرگی دارد.
این تماسهای تلفنی ممکن است حاوی دهها سؤال باشند، بنابراین نماینده شما باید بتواند بهصورت حرفهای و قابلدرک پاسخ بدهد. بههرحال، ذکر این نکته مهم است که در حوزه بیمه تماسهای ورودی کافی نیست و یک راهحل خدمات مرکز تماس در بیمه باید شامل شمارهگیر خودکار برای نمایندگان بیمه برای انجام تماسهای خروجی باشد. کمپینهای خروجی یکی از کانالهای ضروری تولید و فروش سرنخ است. اتصال CRM و مرکز تماس، میتواند به شما کمک کنند تا سریعتر از شمارهگیری دستی، فهرست مخاطبین را تشکیل دهید.
پست الکترونیک
رسمی ترین و یکی از ارجح ترین شکل های ارتباطی برای مشتریان پرمشغله شما، قطعا پست الکترونیک است. هیچ راهی برای جلوگیری از استفاده از ایمیل در صنعت بیمه هستید، باید بگوییم وجود ندارد. همه پیشنهادهای ویژه و تخفیفها، تمام اسناد از طریق ایمیل برای مشتریان ارسال میشوند. حتی ارتباط رسمی شما با مصرفکننده نیز اغلب از طریق ایمیل انجام می شود.
کدام خدمات مرکز تماس در بیمه رایج تر هستند؟
صنعت بیمه دارای شاخه های خدمات بسیاری است. به طور کلی سه مورد از محبوب ترین و مورد نیاز ترین بخش ها در بازار بیمه وجود دارد. هر کدام از آنها ویژگی های پیشرفته، ویژگی های فرآیند کار و مخاطبان هدف متفاوت خود را دارند. بازار بیمه هر سال رشد می کند و این روند ادامه دارد.
بیمه سلامت
یکی از پرطرفدارترین انواع بیمهها، بیمه سلامت است که در برخی کشورها بیشترین میزان استفاده را دارد. مردم عادی که از خدمات این صنعت استفاده میکنند، اغلب به توضیحات و راهنماییهای مفصلی که توسط بیمهگر خود ارائه میشود، نیاز دارند. به همین دلیل است که شما به یک مرکز تماس نیاز دارید که به شما، مصرفکنندگان کمک کند. همه این گزینهها در نرمافزار مرکز تماس وجود دارد.
بیمه بدنه خودرو
بخشی دیگر از بازار با دهها میلیون کاربر را بیمه بدنه خودرو و هرآنچه به خودرو مربوط میشود، در دست دارد. شما نمیتوانید بدون بیمه ماشین، آن را استفاده کنید. به همین دلیل است که یکی از رقابتیترین و پربارترین بازارهایی که باید به تکتک جزئیات برای مقابله با رقبای خود توجه کنید، حوزه بیمه بدنه، شخص ثالث و… است. نمایندگان شما عنصر اصلی در متقاعدکردن مشتریان برای انتخاب خدمات شما هستند، درحالیکه برای یافتن مشتریان جدید باید کمپینهای خروجی را طراحی کنید.
کسبوکار
این نوع بیمه خاصترین نوع مخاطبین خود را دارد، زیرا خریداران شما صاحبان مشاغل هستند و میدانند چگونه فروشنده را انتخاب کنند. در اینجا هیچ راهی برای ارتباط با آنها با وجود مرکز تماس وجود ندارد. ایمیلها و تماسها کانالهای ارتباطی اصلی شما برای ارائه پشتیبانی مشتری، انجام معامله و اطلاعرسانی به مشتریان در مورد اخبار و پیشنهادات هستند. این بازار نیز بهسرعت درحالرشد است، بنابراین باید در نزدیکترین زمان برای شکستدادن رقبا، خدمات مرکز تماس در بیمه، بهویژه نرمافزار شمارهگیر برای بیمه کسب و کار را شروع کنید.
هدف مرکز تماس با بیمه
مرکز تماس اولین نقطه تماس بین مصرف کنندگان و شرکت شما است. پس می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر نتیجه گیری آنها نسبت به خرید از شما داشته باشد. چرا راه حل مرکز تماس مبتنی بر ابر در صنعت بیمه بسیار مهم است و چگونه می توانید از آن بهره مند شوید؟ در اینجا به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد.
کاهش هزینه جذب مشتری
خدمات مرکز تماس در بیمه می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر نرخ CAC شما تأثیر بگذارند. برای اینکه بفهمیم تاثیر کجاست، بیایید فرمول CAC را به خاطر بیاوریم: دوره مورد نیاز خود (سال یا نیمسال) را انتخاب کنید و مجموع هزینه های بازاریابی و فروش خود را بر تعداد مشتریان جدید تقسیم کنید. مرکز تماس یکی از کانال های اصلی فروش است، بنابراین هزینه راه حل مرکز تماس مبتنی بر ابر شما و مطابقت آن با تعداد مشتریانی که با استفاده از مرکز تماس به دست آورده اید، یک نرخ مهم است.
حفظ مشتری
ارتباط صوتی که ویژگی اصلی یک مرکز تماس است، می تواند به شما در حفظ مشتریان نقش مهمی داشته باشد. هر مشتری که تصمیم به قطع همکاری با شما را دارد، می تواند توسط نمایندگان شما متقاعد شود و از دست شما بروند. تماس دائمی از طریق ایمیل یا تلفن، پیشنهادات ویژه و تخفیف ها به جلوگیری از ایجاد روابط جنگی با مشتری کمک می کند، بنابراین احتمال اینکه او با شما بماند بیشتر از ترک است.
حمایت از مشتری و جلب اطمینان
بزرگترین مزیت مرکز تماس این است که بهترین توانایی های مراقبت از مشتری را ارائه می دهد. شما می توانید سرنخ های خود را از پیشنهادات جدید، تبلیغات، تغییرات قیمت ها و یا سیاست های بیمه ای مطلع کنید. خدمات ارائه شده از طریق تلفن، سریع ترین راه برای حل مشکلات مشتریان است. در نهایت، مراقبت از مشتری، هدف یک مرکز تماس بیمه است
چگونه مناسبترین خدمات مرکز تماس در بیمه را انتخاب کنیم؟
کاملاً توضیح دادیم که اگر در صنعت بیمه مشغول به کار هستید، برای عملکرد بهتر از رقبای خود به خدمات مرکز تماس نیاز دارید. در زمینه صنعت بیمه، مشتریان نیاز به توضیحات و ارائه جزئیات دارند و ازآنجاییکه بازار بسیار رقابتی است، باید خدمات مشتری را با تمام جزئیات ارائه دهید تا رضایت مشتری افزایش یابد. بدون یک رویکرد کیفی و راهحل خدمات مرکز تماس در بیمه، نمیتوانید با سایر شرکتهایی که استراتژیهای خدمات مشتری و تماس سرد خود را برای یافتن مشتریان جدید ارتقا دادهاند، رقابت کنید.
کانالهای ارتباطی اصلی در مرکز تماس بیمه، ایمیل، تلفن و ارتباط چت آنلاین است. اهداف اصلی مرکز تماس شما عبارتاند از: کاهش هزینه جذب مشتری، افزایش نرخ نگهداری مشتری، امکان مدیریت پروندهها، بهبود حمایت از مشتری است.
برای دستیابی به نتایج خوب، باید از تکنیکهایی استفاده کنید که عملکرد مرکز تماس را افزایش میدهد. معیارها را محاسبه کنید و آنها را تجزیهوتحلیل کنید، از شمارههای محلی استفاده کنید، تماسهای خود را شناسایی کنید و بسته به ترجیحات مشتریان خود زمان مناسب را انتخاب کنید.