بازاریابی تلفنی چیست؟ تعریف و تفاوت ها

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی معمولاً به معنای تماس با مشتریان و مشتریان بالقوه از طریق تلفن است، اما می تواند شامل استفاده از فکس یا اینترنت نیز باشد. پست مستقیم و جلسات حضوری بخشی از این سبک بازاریابی نیستند. دو دسته اصلی بازاریابی تلفنی عبارت است از: تجارت به مصرف کننده (B2C) و تجارت به تجارت (B2B).

این یک روش پرکاربرد برای تماس با مردم برای تبلیغ محصولات یا خدمات، جمع‌آوری پول برای امور خیریه، جمع‌آوری اطلاعات، ایجاد سرنخ و انجام نظرسنجی است. با فناوری جدید، این اصطلاح شامل تماس‌های ویدئو کنفرانس نیز می‌شود که در اکثر موارد با مشتریان فعلی انجام می‌شود. برون سپاری بازاریابی نیز امکان بهینه سازی وقت و منابع انسانی را برای بخش های فروش و پشتیبانی محصول شما ایجاد می کنند.

تماس سرد و بازاریابی تلفنی

تماس سرد یا جستجوی تلفنی به معنای تماس با مشتریان جدید است. مصرف کننده احتمالاً هرگز چیزی از شرکت خریداری نکرده است و نمی داند که با او تماس گرفته خواهد شد.

بازاریاب های تلفنی لیستی از نام ها را برای تماس از آژانس های خدمات لیست خریداری می کنند که اطلاعاتی در مورد افراد بر اساس سن، گروه قومی، علایق، حرفه، سطح اجتماعی-اقتصادی، سطح علمی و غیره دارند.

اگر یک تیم تله مارکتینگ وظیفه تبلیغ ماشین چمن زنی را داشته باشد، نمی خواهد با افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند تماس بگیرد؛ میبایست لیستی از افرادی که باغ دارند و در صورت ارائه شرایط، افرادی با رتبه اعتباری خوب را خریداری می کند را درنظر گیرند. این سبک از بازاریابی یعنی:

«تماس، واجد شرایط بودن، و جستجوی مشتریان بالقوه با استفاده از دستگاه‌های مخابراتی مانند تلفن، فکس و اینترنت. این شامل بازاریابی پستی مستقیم نمی شود.»

تله مارکتینگ در مقابل فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی یک اصطلاح نسبتاً جدید است؛ در حالی که فروش تلفنی برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه آنها عملاً قابل تعویض هستند، اما از نظر فنی معنای مشابهی ندارند.

فروش تلفنی به معنای فروش مستقیم خدمات یا محصول به مشتریان بالقوه از طریق تلفن است. به بیانی دیگر فروش تلفنی، تلاش برای ترغیب مردم به خرید است. بازاریابی تلفنی به معنای استفاده از تلفن در جهت ایجاد علاقه، ارائه اطلاعات، ایجاد فرصت‌ها، دریافت بازخورد مشتریان، ایجاد سرنخ و تعیین قرار ملاقات است.

بازاریابی تلفنی چشم‌اندازهایی را ایجاد می‌کند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا بدانند یک شرکت چه چیزی را به آنها ارائه می‌دهد؛ این فرصت را برای شرکت و مشتری فراهم می‌کند تا یکدیگر را بهتر بشناسند. فروش تلفنی این فرصت ها را به فروش تبدیل می کند.

با این حال، از آنجایی که اصطلاح «بازاریابی تلفنی» این روزها اغلب با همان معنای «فروش از راه دور» استفاده می‌شود، بهتر است هنگام استفاده از یکی از آنها دقیقاً منظورتان را با جزئیات بیشتر توضیح دهید. بازاریابی تلفنی برای همه نیست. مانند هر استراتژی بازاریابی، معایبی نیز وجود دارد. با این حال، برای بسیاری از مشاغل این روش به وضوح کار می کند، در غیر این صورت آنقدر محبوب نخواهد بود. برونسپاری فروش و خدمات مشتریان، به مشتریان حس اعتماد بیشتری میدهد و به افراد اپراتور اطمینان می کنند.

زیر مجموعه های تله مارکتینگ

  • تولید سرنخ: هدف در اینجا فروش نیست، بلکه جمع آوری اطلاعات و مخاطبین است.
  • فروش: تماس تلفنی با مردم به منظور ترغیب آنها به خرید محصول یا خدمات.
  • برون‌گرا: بازاریابی فعال که در آن مشتریان قبلی و بالقوه مستقیماً فراخوانی می‌شوند.
  • ورودی: پاسخگویی به تماس های دریافتی و درخواست های اطلاعاتی. مردم معمولاً به این دلیل تماس می گیرند که یک تبلیغ را دیده اند، با یک فروشنده ملاقات کرده اند یا در معرض نوعی تبلیغات قرار گرفته اند.

بازاریابی تلفنی – موضوعی بحث برانگیز

در حالی که بازاریابی تلفنی به ابزاری بسیار محبوب برای تبلیغ محصولات تبدیل شده است. بازاریابی مدرن نیز یک استراتژی تفرقه‌انگیز است، زیرا مصرف‌کنندگان آن را آزاردهنده و خطرناک می‌دانند. بیشتر مردم دوست ندارند غریبه ها به طور غیرمنتظره با آنها تماس بگیرند.

تعداد زیادی از سازمان‌ها از شیوه‌های غیراخلاقی یا حداقل بسیار آزاردهنده، در بازاریابی تلفنی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال «تلفن روبو»، تکنیکی که از یک پیام از پیش ضبط شده استفاده می‌کند که در یک پخش به هزاران مشترک تلفن ارسال می‌شود و تلفن زنگ می‌خورد، هنگامی که شما پاسخ می‌دهید، درنهایت یک فایل ضبط شده تبلیغاتی را خواهید شنید.

از زمانی که برای اولین بار استفاده از تلفن را شروع شد، به عنوان یک ابزار مهم بازاریابی و فروش معرفی شده است. کلاهبرداران از تلفن برای کلاهبرداری از افراد مسن که به تنهایی زندگی می کنند و علائم زوال عقل یا نوعی اختلال شناختی دارند، استفاده می کنند. ترس از کلاهبرداری، بسیاری از مردم را با این نوع بازاریابی مخالف کرده است. 

ارتباط شما برای ما مهم است

مشتریان و رشد کسب و کار و شما برای ما مهم است. با ما در مورد دغدغه هایتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *