چرا شرکت ها برون سپاری تلفنی می کنند؟

برون سپاری تلفنی

برون سپاری روشی برای استخدام شخص ثالث برای تکمیل خدمات کاری است. برون سپاری تلفنی رایج ترین راه برای کاهش هزینه های جاری سازمانی، استفاده بهینه از وقت و نیروی سازمان است. دغدغه ی اصلی مدیران، کاهش هزینه ها و در نهایت پیشبرد اهداف سازمانی مجموعه خود است. برون سپاری فروش در حال حاضر یکی از گزینه های موجود مدیران است، تا بتوانند نیروهای بخش فروش و پشتیبانی محصول یا خدمات را افزایش دهند. 

برون سپاری تلفنی چه کاری انجام می دهد؟

حتما از خود پرسیده اید، چرا کسب و کارها برون سپاری می کنند؟ یا کلمه «برون سپاری تلفنی» دقیقاً به چه معناست؟ باید بگوییم کلمه برون سپاری ساده تر از آن چیزی است که بخواهید تصور کنید. اول، «برون سپاری» اساساً همان چیزی است که خود کلمه به آن دلالت می کند: خارج سپاری; یعنی دریافت «منابع» از «بیرون». 

معمولاً به دلیل کمبود نیروی کار یا دلایل مربوط به هزینه اتفاق می افتد. اما به هر دلیلی، هدف برون سپاری یکسان است. بررسی تلفنی رضایت سنجی مشتریان و یا پروسه اقناع سازی مشتریان ناراضی، ارائه پشتیبانی یا فروش محصولات همه به کمک برون سپاری تلفنی و نرم افزار مرکز تماس داخلی امکان پذیر خواهد بود. 

معرفی برونسپاری

میزان اهمیت برون سپاری تلفنی به قدری است که شرکت ها امروزه می کوشند علاوه بر حفظ نظم درون سازمانی، کارمندان برون سپاری خود را نیز مورد توجه قرار دهند. کارمندان برون سپاری تلفنی، وظیفه ی مهمی دارند چرا که ارتباط با مشتریان مهارت های ویژه ای را می طلبد. آن ها باید متخصص این حوزه باشند و با چالش های پیش رو آشنا باشند. 

اساسا، حتی می توانید بگویید که به همین دلیل است که شرکت ها تماس های خود را برون سپاری می کنند: آنها به کمک اضافی نیاز دارند که در سازمان خود یافت نشده یا مقرون به صرفه باشد.

چرا کسب و کارها برون سپاری می کنند؟

علت برون سپاری تلفنی در کسب و کار یک سوال واقعا پیچیده است. چرا شرکت ها دقیقاً برون سپاری می کنند؟ واقعاً یک دلیل واحد ندارد، بلکه چندین دلیل وجود دارد؛ این به زمینه و نیازهای واقعی شرکت بستگی دارد. به یاد داشته باشید که برون سپاری تلفنی زمانی رخ می دهد که یک شرکت از کمک خارجی استفاده می کند، اما دلایل آن ممکن است متفاوت باشد و خواهد بود. 

با این حال، برخی از رایج ترین انگیزه ها جهت استفاده از برون سپاری تلفنی موارد زیر هستند:

  • کاهش و کنترل هزینه های عملیاتی (معمولاً دلیل اصلی انتخاب برون سپاری تلفنی همین مورد است)
  • بهبود تمرکز شرکت برروی موارد مهم تر 
  • آزاد کردن وقت منابع انسانی شرکت برای تسک های مهم تر به جای تمرکز بر پاسخگویی تلفن ها
  • افزایش کارایی منابع انسانی 
  • تا حد امکان از نیروی انسانی خارج از سازمان استفاده کنید
  • از بررسی تجربیات شرکت های مشابه در این حوزه غافل نشوید 

وقتی کسب و کار شما شروع به رشد می کند، تغییرات همه چیز می تواند دشوار باشد. برون سپاری تلفنی به شما امکان زمان و منابع لازم برای تمرکز بر جنبه های دیگر شرکت را می دهد و در عین حال خدمات با کیفیت بالایی را که از برندهای مورد علاقه خود انتظار دارند به مشتریان ارائه می دهد.

حتی با وجود تمام جوانب مثبت، یک دلیل اصلی برای برون سپاری تلفنی، اجرای یک مدل کسب و کار موفق است. با این حال، حتی اگر یک شرکت دلایل کافی برای اجرای یک برنامه برون سپاری موفق داشته باشد، باید هر جزء را برای کارکرد آن در نظر بگیرد. مانند بسیاری دیگر از عملیات‌های مرتبط با کسب‌وکار، برون‌سپاری تماس می‌تواند بیش از آنچه که برای آن تضمین می‌کند هزینه داشته باشد، زیرا ریسک‌های بالقوه‌ای دارد که شرکت باید مراقب آن‌ها باشد و متناسب با نیاز های خود استراتژی تماس طراحی کند. 

معایب برون سپاری تماس

شرکت‌هایی که از برون‌سپاری تماس استفاده می‌کنند، باید آگاه باشند در عین بهره مندی از مزایای آن معایبی هم وجود دارد. شرکت هایی که به یک کسب و کار برون سپاری متکی هستند، اگر بخواهند از سقوط ناامیدکننده جلوگیری کنند، باید مراقب موارد زیر باشند:

  • کارکنان محلی ممکن است احساس کنند یکبار مصرف یا تهدید شده اند و ممکن است از آنجا دور شوند.
  • برخی از کارکنان ممکن است بیکار شوند.
  • بسته به موقعیت جغرافیایی شریک تجاری برون سپاری، ممکن است مشکلاتی در رابطه با کیفیت محصول/خدمات وجود داشته باشد، زیرا ممکن است استانداردها در بین کشورها متفاوت باشد.
  • مشکلات ارتباطی، معمولاً به دلیل زبان یا منطقه زمانی بین شرکای برون سپاری.
  • کنترل سیاست ها و رویه ها سخت تر خواهد بود.
  • امنیت داده ها در خطر خواهد بود.

چه شرکت هایی برون سپاری می کنند؟

برون سپاری تلفنی تنها تا دهه 90 رایج شد. منابع برون سپاری، حتی در صورت نیاز، لزوماً تأثیر زیادی بر کسب و کار نمی گذاشتند. زیرا آنها عمدتاً مشاغل مربوط به خدمات مشتری بودند که به راحتی از طریق تلفن انجام می شدند. با این حال، برخی از صنایع کلیدی تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهند.

بیشتر به این دلیل که آنها محصولات یکپارچه را به شرکت های بزرگ ارائه می دهند. برخی از رایج ترین شرکت های برون سپاری خدمات مالی، تولید دارو، خرده فروشی و البته فناوری اطلاعات، تست فناوری و نرم افزار، خدمات توسعه وب را ارائه می دهند. 

ارتباط شما برای ما مهم است

مشتریان و رشد کسب و کار و شما برای ما مهم است. با ما در مورد دغدغه هایتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *