شرح وظایف اپراتور مرکز تماس

شرح وظایف مرکز تماس

مرکز تماس یکی از شغل های محبوب و البته پر متقاضی بین کارجویان است؛ البته دلیل این محبوبیت بدین خاطر است که شما میتوانید به صورت نیمه وقت فعالیت کنید؛ بخصوص این شغل به دانشجویان بسیار توصیه می شود تا بتوانند در کنار درس فعالیت حرفه ای نیز داشته باشند. از وظایف یک نماینده مرکز تماس، تماس های ورودی را پاسخ می دهند و تماس های خروجی با مشتریان برقرار می کنند. وظایف کارمندان مرکز تماس، شامل پاسخ به سؤالات و نگرانی های مربوط به محصولات یا خدماتی است که شرکت یا سازمان ارائه می دهد. شغل مرکز تماس بسیار شغل حساس و مهمی است چرا که نمایندگان، در دروازه ی اصلی ارتباط با مشتریان قرار می گیرند. نمایندگان مرکز تماس بدین صورت هستند گوش شنوای سازمان شما باید باشند و به حل مشکلات و پاسخگویی به ابهامات مشتریان شما باید بپردازند.

مسئولیت های یک نماینده مرکز تماس

مسئولیت های نماینده مرکز تماس شامل موارد زیر است:

  • مدیریت مقادیر زیادی از تماسهای ورودی و برون مرزی به موقع
  • بررسی اسکریپت ها هنگام رسیدگی به موضوعات مختلف
  • شناسایی نیازهای مشتریان، روشن کردن اطلاعات، تحقیق در هر شماره و ارائه راه حل

تفهیم نامه شغلی نماینده مرکز تماس

ما به دنبال یک نماینده برون سپاری کال سنتر و مرکز تماس هستیم که ارتباط بین شرکت ما و مشتریان فعلی و بالقوه ایجاد کند. کارمندان مرکز تماس قادر خواهند بود برای حل موثر مسائل، شکایات و سوالات مشتری، مالکیت را بپذیرد. حفظ رضایت مشتری در هسته هر تصمیم و رفتار است.

شرح وظایف نماینده مرکز تماس

  • مقادیر زیادی از تماسهای ورودی و خروجی را به موقع مدیریت کنید
  • هنگام رسیدگی به موضوعات مختلف، دستورالعمل ها را دنبال کنید
  • نیازهای مشتریان را شناسایی کنید، اطلاعات را روشن کنید، در مورد هر شماره تحقیق کنید و راه حل ها و یا گزینه های دیگر را ارائه دهید
  •  فرصت هایی را برای فروش محصولات ایجاد کنید و بازاریابی تلفنی را دست کم نگیرید
  • روابط پایدار برقرار کنید و مشتریان را درگیر کنید این ارتباط سازی به شما کمک می کند تا مشتریان خود را وفادار سازید.
  • سوابق کلیه مکالمات را در پایگاه داده مرکز تماس یا CRM به روشی قابل درک نگه دارید
  • برای بهبود دانش و سطح عملکرد، اغلب در سمینارهای آموزشی شرکت می کنند
  • اهداف کیفی و کمی شخصی و تیم را برآورده کنید

الزامات و مهارتها

  • تجربه قبلی در نقش پشتیبانی مشتری
  • توانایی مکالمه قوی با تلفن و دارا بودن مهارت های ارتباطی کلامی به همراه گوش دادن فعال
  • آشنایی با سیستم ها و شیوه های CRM و نرم افزار کال سنتر
  •  تمرکز بر روی خواسته مشتری و سازگاری با انواع مختلف شخصیت مشتریان
  • مولتی تسک بودن و تعیین اولویت ها و مدیریت موثر زمان

سوالات متداول

  • نماینده مرکز تماس چه کاری انجام می دهد؟

نماینده یا نماینده مرکز تماس با سؤالات خود به مشتریان کمک می کند و به ابهامات و سوالات پاسخ میدهد مربوط به محصولات یا خدمات می پردازد. آنها مسئول ارائه پشتیبانی از ابتدا تا پایان برای حل سوالات یا نگرانی های مشتری هستند.

  • وظایف و مسئولیتهای یک نماینده مرکز تماس چیست؟

یک نماینده مرکز تماس وظیفه پاسخگویی به تماس های مشتری، گوش دادن به نگرانی های آنها و حل مشکلات را بر عهده دارد. آنها هر دو مکالمات تلفنی ورودی و خروجی از کشور را با مشتری انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه به سرعت کمک مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

  • اوصاف یک نماینده مرکز تماس خوب چیست؟

یک نماینده مرکز تماس موفق باید نسبت به کار و همدلی خود نسبت به نیازهای مشتریان خود نگرش عالی داشته باشد. آنها همچنین باید مهارت های عالی در گوش دادن و حل مسئله را داشته باشند تا اطلاعات یا راه حل هایی را که مشتریان خود به آن نیاز دارند ارائه دهند.

  • نمایندگان مرکز تماس با چه کسانی مستقیما کار می کند؟

نمایندگان مرکز تماس مستقیماً در مورد موضوعات و سؤالات مختلف با مشتریان کار می کنند. علاوه بر این، نمایندگان مرکز تماس نیز ممکن است برای اطمینان از رضایت مشتری و برطرف کردن همه مشکلات، با مدیران بخش همکاری کنند. همچنین بایستی ساختار سازمانی مرکز تماس مشخص باشد و چارت آن برای همگی قابل دسترس باشد.

ارتباط شما برای ما مهم است

مشتریان و رشد کسب و کار و شما برای ما مهم است. با ما در مورد دغدغه هایتان صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *